Řemenové převody přináší dynamiku do vysokoregálových skladů
- Sloupové zakladače s ozubenými řemeny CONTI SYNCHRODRIVE
- Ploché pásy CONTI POLYFLAT pro zdvihací a závěsné systémy
- Válečkové tratě s drážkovými řemeny CONTI MULTIRIB
Jablka a aspirin, knihy a požární hlásiče, nábytek a motory – téměř každý výrobek je nejprve uložen ve vysokoregálových skladech před tím, než zamíří na cestu k zákazníkovi. Regály dosahující výšky až 40 metrů a délky více než 100 metrů nejsou neobvyklé, pokud chceme dočasně uložené produkty skladovat efektivně. Automatické regálové zakladače a dopravníky pro zakládání a vyskladnění efektivně podporují celý logistický proces. Firma Continental jako dodavatel technologických řešení nabízí výrobcům strojů a zařízení ucelený sortiment produktů, který se skládá z vysoce výkonných ozubených řemenů, plochých řemenů, drážkových řemenů a dopravních pásů včetně aplikací, výpočtového softwaru a technického poradenství.
Během hannoverského veletrhu, který se konal ve dnech 23. až 27. dubna, se mohli návštěvníci seznámit s inovativními řešeními pro skladovou logistiku, která vyvinula společnost Continental.
Obrázek výše: Budoucí technologie pro sklady s vysokými regály: ozubené řemeny Synchrodrive se vyznačují minimálním opotřebením, nižšími nároky na údržbu a delšími intervaly výměny.
Vysoce výkonný ozubený řemen pro sloupové zakladače
Sklady s vysokými regály jsou základem mnoha logistických procesů. Jejich účinné zakládání a vykládání je hlavním požadavkem majitelů skladů. Stále častěji se využívají sloupové regálové systémy s ozubenými řemeny ContiTech CONTI SYNCHRODRIVE. Jsou schopny ve všech procesech umístit zboží velmi rychle a zcela přesně. Firma Continental vyvinula společně se svým partnerem v oblasti intralogistiky novou technologii pohonu založenou na principu kladkostroje, který pracuje s opásaným ozubeným řemenovým převodem. Ozubené řemeny mají proti v minulosti velmi často používaným lanovým převodům mnoho výhod: nízké opotřebení, nízké nároky na údržbu, kratší polohovací časy a delší živostnost a intervaly výměny. Celá technologie pracuje zcela bez mazání při provozu a již se osvědčila v sériové výrobě při manipulacích s těžkými břemeny i při provozu ve studených prostorech s teplotou až -30 stupňů. Polyuretanové směsi potřebné k výrobě těchto řemenů vyrábí Continental ve svých vlastních provozech.
Continental využívá tuto technologii také ve svých vlastních výškových skladech. V závodě na výrobu pneumatik v Otrokovicích v České republice proudí denně 16.000 pneumatik skladem s výškovými regály. Jakmile se určitý počet modelů pneumatik shromáždí, paleta se automaticky vyskladňuje. Skladovací jednotky s řemenovým převodem sviští rychlostí až 4 m/s podél regálů a dosahují rychlosti zdvihu až do 1 m/s.
Ozubený řemen CONTI SYNCHRODRIVE lze použít jak na pohony lineárních pohonů, tak na paletové vozíky. Nejnovější generace ozubených řemenů SYNCHRODRIVE HTD 20M jsou konstruovány s roztečí zubů 20 mm místo původních 14 mm. To umožňuje ještě vyšší hmotnosti palet, větší zrychlení, výšku zdvihu více než 40 metrů a zdvihovou hmotnost až 5 tun.
Obrázek výše: Nejmodernější vysokoregálovým skladem v továrně Continental v Otrokovicích v České republice prochází denně 16 000 pneumatik.
Přesnost polohování pomocí plochých pásů
Plochý řemen CONTI POLYFLAT od společnosti Continental je již dlouho zaveden jako zdvihací zařízení výtahů, ale je také vhodný pro řešení intralogistiky. U nůžkových zvedacích stolů pohání plochý řemen rozpěrné jednotky, které slouží k pohonu zvedání stolů. Lze jej také použít pro podvěsné dopravníky používané při výrobě automobilů pro přepravu vozidel od karoserie po finální montáž. V obou aplikacích zajišťuje plochý pás POLYFLAT vysokou přesnost polohování. Dále mohou tyto řemeny také nahradit zvedací řetězy v průmyslových vysokozdvižných vozících.
Plochý řemen POLYFLAT je vytvořen z ocelových lanek, které jsou složené z 49 jednotlivých drátů a zalisované ve vysoce odolném polyuretanovém plášti. Výsledkem je plochý pás s vysokou pevností v tahu a odolností proti přetržení. Pás je odolný proti oděru a má vynikající trakční vlastnosti. Pohyb je i při maximálním zatížení spolehlivě přenášen. Pás má mimořádně dlouhou životnost – až třikrát delší než srovnatelná ocelová lana. Plochý řemen POLYFLAT je bezúdržbový a nevyžaduje mazání – minimalizuje tak prostoje a náklady na údržbu.
Řemeny optimalizují pohon válečkových dopravníků
Zda třídění, distribuce nebo vychystávání – válečkové dopravníky jsou v intralogistice nepostradatelné. Společnost Continental vyvinula řešení pásu, která jsou přizpůsobena konkrétnímu použití a hmotnosti přepravovaného zboží. Drážkový klínový řemen MULTIRIB ELAST je vhodný například pro válečkové dopravníky v logistických zařízení pro přepravu lehkých výrobků jako např. poštovních balíčků. Pro válečkové dopravníky, které jsou určeny pro přepravu těžkých předmětů, jako jsou bloky motorů, jsou určeny vysoce výkonné řemeny SYNCHROFORCE a SYNCHROCHAIN.
Technická podpora
Společnost Continental podporuje zákazníky po celou dobu životnosti výrobku, od konzultace po konstrukci a dále až po kontrolu životnosti instalovaných hnacích řemenů v interních laboratořích. Servisní nástroje pomáhají zákazníkům správně navrhnout a instalovat řemeny. Počítačový software Conti Professional určuje, který řemen je pro aplikaci nejvhodnější. To vše zajišťuje spolehlivý provoz řemenů.
Autor článku: Ing. Bohumil Kaplan a Mgr. Linda Černá (překlad z originálu článku firmy Continental ContiTech PTG)