Elastomerové dopravní pásy
Elastomerové dopravní pásy jsou dopravní pásy pro transport materiálu (někdy též označované značkou CHEMPRENE).
Základ je tvořen tkaninou, která je na horní a spodní straně povrstvena elastomerem například EPDM, silikonem nebo jinými pryžovými materiály. Pás se skládá z jedné nebo více vrstev, které zajišťují jeho pevnost, stabilitu a odolnost proti proříznutí.
Jsou dodávány v mnoha variantách v rolích jako metráž nebo spojené přesně podle požadavku a rozměru zákazníka.
Hlavní typy materiálu pásů
Hlavními typy elastomerových materiálů jsou:
-
BUTYL
Syntetická guma. Materiál je odolný vůči chladu od −18 °C i vysokým teplotám do +150 °C.
-
EPDM
Ethylen/propylen. Materiál je přilnavý a odolný vůči abrazi, i vůči olejům a tukům.
-
FABRIC
Polyester nebo bavlna. Materiál je nelepivý a vhodný i do vlhkého prostředí. Jeho interval teplotní odolnosti je od −40 °C do +121 °C.
-
NITRIL
Nitrilovaná guma. Materiál je odolný vůči abrazi. Interval teplotní odolnosti je od −18 °C do +135 °C.
-
NITRIL BX
Karboxÿlovaná guma. Materiál je velice odolný vůči abrazi.
-
NR
Přírodní guma. Jedná se o adhezivní materiál.
-
SBR
Syntetická guma. Materiál je odolný vůči abrazi. Jeno interval teplotní odolnosti je od −40 °C do +121 °C.
-
SILAM
Silikon. Materiál je odolný vůči chladu od −54 °C a teplotám do +135 °C. Je nelepivý a chemicky odolný.
-
TEFLON
Teflon PTFE. Materiál je nelepivý.
Konstrukce pásů
Základ pásu tvoří tkanina, která je na horní a spodní straně povrstvena elastomerovým materiálem.
Pás se skládá z jedné nebo více vrstev, které zajišťují jeho pevnost, stabilitu a odolnost proti proříznutí.
- Tkanina
- Spodní krycí vrstva
- Mezivrstva
- Horní krycí vrstva
Oblasti použití pásů
Dopravní pásy BUTYL jsou určeny k využití zejména v potravinářském průmyslu.
Dopravní pásy EPDM jsou určeny zejména pro papírenský průmysl nebo v kartonážní i všeobecné přepravě.
Dopravní pásy FABRIC jsou využívány zejména v gumárenském průmyslu nebo v přípravnách tabákových provozů.
Dopravní pásy NITRIL nacházejí využití zejména v chemickém průmyslu - např. při výrobě pracích prášků. Najdeme je také v potravinářském průmyslu.
Dopravní pásy NITRIL BX jsou určeny zejména pro dřevařský průmysl, pro kartonážní průmysl nebo pro přepravu cukru.
Dopravní pásy NR nacházejí své uplatnění v zemědělství, ale jsou určeny také pro distribuční centra a letiště i pro kartonážní průmysl.
Dopravní pásy SBR jsou využívány zejména pro všeobecnou přepravu - v distribučních centrech a na letištích. Jsou určeny i pro aplikaci v zemědělství, pro dřevařský průmysl nebo pro kartonážní průmysl.
Dopravní pásy SILAM jsou určeny pro aplikaci s vysokými teplotami - zejména pro potravinářský průmysl nebo pro gumárenský průmysl.
Dopravní pásy TEFLON jsou určeny pro aplikaci zejména v potravinářském průmyslu.
Značení pásů
NITRIL EM12/3 10+13 bílý FG
Část značení | Popis | ||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NITRIL |
Obchodní název |
||||||||||||||||||||||||||||
EM |
Druh tkaniny |
||||||||||||||||||||||||||||
2 |
Tažná síla na 1% protažení na jednotku šíře [N/mm] |
||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Počet vrstev |
||||||||||||||||||||||||||||
10 |
Spodní krycí vrstva / profil |
||||||||||||||||||||||||||||
13 |
Horní krycí vrstva / profil |
||||||||||||||||||||||||||||
bílý |
Barva |
||||||||||||||||||||||||||||
FG |
Doplňkové informace, charakteristiky:
|
Spoje pásů
Spoje je možné provádět v závislosti na materiálu, ze kterého je konkrétní řemen vyrobený. Přesnou informaci najdete v technické dokumentaci zvoleného řemenu.
Druh spoje | Popis | Náhled |
---|---|---|
Jednoduchý prstový spoj |
Jednoduchý vysekávaný spoj, který je následně za tepla na svařovacím zařízení spojen v nekonečný pás. Provádí se u pásů s jednou textilní vrstvou. |
|
Dvojitý prstový spoj |
Kombinovaný spoj. Pás musí být nejprve na rozvrstvovacím zařízení separován na jednotlivé vrstvy, které jsou poté připraveny samostatně na spoj. Na svařovacím zařízení se následně za tepla spojují vrstvy postupně v nekonečný pás. Provádí se u vícevrstvých pásů. |
|
ZipLock |
Do pásu je vložena speciální spojovací vložka pásu se spojem ZipLock. Pak lze pás spojit přímo na místě bez použití speciálních strojů či nářadí. ZipLock je tedy určen pro snadnou a rychlou výměnu pásu na velmi exponovaných místech, jako např. na letištích nebo v distribučních centrech, nebo pro použití na nepřístupných místech, jako jsou dopravníky ve výšce, velmi krátké dopravníky nebo vestavěné dopravníky. |
|
Háčkové spony Anker A |
Široká řada pro využití ve všech provozech od balicích linek, farmaceutického průmyslu, potravinářství, prádelen a podobně. Jde o nejpoužívanější spojky pro PVC pásy. |
|
Spony Anker G |
Základní spoj s menší pevností, ke kterému není potřeba instalační přípravek. Ideální pro nenáročné spoje. Je často používán zejména zákazníky, kteří nespojují příliš často. |
|
Alligator RS – Ready Set |
Vyznačuje se velice snadnou instalací, dobrou pevností a možností použití již od kladek malých průměrů. Ideální pro třídící linky, aplikaci v zemědělství atp. |
Kromě výše uvedených nejběžnějších typů spoje je možné dle požadavku konkrétní aplikace pásy spojovat i dalšími metodami. Více informací Vám rádi sdělí naši specialisté.
Struktury povrchu pásů
Struktura povrchu zajišťuje specifické vlastnosti pásu. Použití sahá od snadného oddělení produktu od pásu, až po využití adheze povrchu při technologických procesech nebo stoupáních.
Struktury mohou být na horní i na spodní krycí vrstvě pásů. Volba struktury je závislá na vlastnostech přepravovahého produktu.
Ve výrobním programu existují desítky typů. Ty nejběžnější z nich najdete v PDF příloze Přehled standardních povrchových profilů.
Příslušenství pásů
Vedení
Vodicí profily zajišťují přímé vedení pásu a zabraňují pohybu pásu na válcích. Výsledkem je plynulé vedení bez polygonního efektu, které je vhodné i pro vyšší rychlosti.
Profily z PVC, polyuretanu nebo polyesteru se navařují nebo nalepují na spodní stranu transportního pásu.
Klínové profily mohou být také použity jako příčný unašeč nebo boční okraj pro přepravu materiálu.
K nejčastějšímu způsobu vedení pásu patří klínové vedení.
Druh profilu | Popis | Náhled |
---|---|---|
Klínový plný profil |
Hladké, čisté provedení klínu je méně náchylné ke znečištění. |
|
Klínový odlehčený profil |
Na spodní straně je klín s vylisovanými zuby, které umožňují snadnější ohyb a tím i menší průměry válců než plné klíny. |
Kromě klínových mohou být vodicí profily také čtvercové. Jejich využití však zdaleka není tak četné. V případě zájmu o implementaci čtvercových vodicích profilů se o proveditelnosti této možnosti informujte u našeho prodejce.
Dodatečné úpravy pásů
Děrování
Děrování transportních řemenů a pásů se provádí kvůli přepravě výrobků s použitím vakua a pro aplikace s kontrolou pomocí fotobuněk.
Děrování se provádí na děrovacích automatech, které jsou schopny vyrobit děrování v přesně definovaném uspořádání.
Soubory ke stažení
Dotaz ke kategorii pásů
Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoli dotazem k produktům v této kategorii.
Profil výrobce pásů
Společnost Ammeraal Beltech, která byla založena v roce 1950, je světovým lídrem na trhu v oblasti vývoje, výroby a servisu vysoce kvalitních a výkonných procesních a dopravních pásů, které dodává do více než 150 zemí světa. Její výrobky naleznete téměř ve všech průmyslových odvětvích. Zaměstnává více než 2 750 zaměstnanců.
Výroba probíhá v 10 závodech v Evropě, USA, Kanadě a v Asii. Prodejní a výrobní centra se nacházejí na více než 80 místech celého světa a ve více než 25 zemích má společnost své vlastní pobočky.
Jsme oficiálním distributorem plochých řemenů a pásů Ammeraal Beltech pro Ústecký, Liberecký a Karlovarský kraj.