Kombinované oboustranné řemeny CONTI SYNCHRORIB
CONTI SYNCHRORIB jsou kombinované oboustranné hnací řemeny. Jedna strana je tvořena ozubeným řemenem (SYNCHRO), druhá drážkovým (RIB). Ozubený řemen zajišťuje synchronní přesný pohyb a drážkovaná strana dovoluje určitý drobný prokluz při zatížení rázy.
Ozubená strana řemenů může být v profilu HTD nebo STD. Podle přenášených výkonů v provedení se skelnými tažnými vlákny (STANDARD a CXP), nebo s aramidovými tažnými vlákny (CXA). Strana s drážkovaným řemenem je v profilu PK s roztečí drážek 3,56 mm. Jedná se o zcela speciální řemeny, které jsou vyráběny pouze v několika délkách a šířkách daných počtem drážek.
Antistatické – splňují požadavky na elektrickou vodivost dle normy ISO 9563. S nižším obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků (PAU/PAH) pro čistý provoz a ochranu osob při dlouhodobém kontaktu s řemenem.
Dostupné rozměry řemenů
Profil | Délka řemenu (mm) |
---|---|
HTD 8M | 1760–2400 |
STD S8M | 1552–2800 |
HTD 14M * | 1778 |
* Tento profil není ve výrobním programu ContiTech pro řadu řemenů CONTI SYNCHRORIB. Nabízíme zajistit produkt od jiného výrobce.
Konstrukce řemenů
- Nylonová tkanina
- Zuby ze syntetické pryže
- Skelná tažná vlákna u provedení STANDARD nebo CXP (aramidová tažná vlákna při provedení CXA)
- Drážky ze syntetické pryže
Oblasti použití řemenů
Řemeny CONTI SYNCHRORIB byly vyvinuty speciálně pro pohony válců mlýnských stolic, jejichž mlecími prvky jsou páry válců otáčejí se proti sobě různou obvodovou rychlostí.
Tyto kombinované hnací řemeny jsou dokonalou alternativou oboustranných ozubených řemenů, které jsou velmi drahé. U oboustranných ozubených řemenů docházelo navíc k častějšímu poškození kvůli přetížení a nerovnoměrnému zatížení.
Mlecí stolice jsou určené k mletí suchých sypkých materiálů, hlavně k mletí obilí ve mlýnech a ke šrotování krmiv. Je ale možné je použít i k mletí kukuřice, rýže, křídy, některých druhů koření a chemických produktů nebo čistírenských odpadů.
Vlastnosti řemenů
- Ozubené řemeny s možností prokluzu na drážkované straně
- Teplotní odolnost podle způsobu použití od −20 °C do +100 °C
- Antistatické dle ISO 9563
- Středně odolné vůči oleji
- Odolné proti stárnutí a proti ozonu
- Vhodné pro použití v tropickém podnebí
- Bezúdržbový provoz
- Nízký obsah PAU kategorie 2 podle AfPS-GS-2014-01-PAK (v případě provedení CXP a CXA)
Značení řemenů
Příklad:
HTD 1760 - 8M PK - 43 CXP CONTI SYNCHRORIB
Část značení | Popis |
---|---|
HTD |
Profil ozubeného řemenu |
1760 |
Délka v mm |
8M | Rozteč ozubeného řemenu v mm |
PK |
Profil drážkového řemenu |
43 |
Šířka řemenu v mm (12 drážek PK: 12 × 3,56 = 42,72 mm) |
CXP |
Provedení řemenu se skelnými tažnými vlákny |
CONTI SYNCHRORIB |
Typ řemenu |
Certifikace řemenů
- Tovární osvědčení antistatických vlastností řemenů podle ISO 1813 a ISO 9563 (pdf, 216,88 kB)
- ContiTech vysvětlení problematiky certifikace ATEX (pdf, 119,53 kB)
Poznámka
Všeobecné tovární certifikáty nejsou postačující pro řemeny používané v prostředí s nebezpečím výbuchu.
V případě, že je pro aplikaci vyžadován protokol o provedení zkoušky podle ISO 1813 a ISO 9563, je nutné nám již při objednávce řemenů sdělit požadavek na jejich dodávku včetně certifikátu (při objednávce řemenů přes e-shop napište tento požadavek do pole „Poznámka“ před jejím odesláním). Certifikát vystaví ContiTech po provedení zkoušky ve výrobním závodě.
Soubory ke stažení
Dotaz ke kategorii řemenů
Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoli dotazem k produktům v této kategorii.
Profil výrobce řemenů
Continental je světoznámá značka výrobků a systémů vysoké technické úrovně, vyráběných z kaučuku a plastů v kombinaci s jinými materiály.
Continental je důležitým partnerem všech průmyslových odvětví od automobilového průmyslu, přes výrobu kolejových vozidel, letecký průmysl až po konstrukci strojů a přístrojů. ContiTech je součástí koncernu Continental AG, který s více než 100 výrobními závody ve všech mezinárodních lokalitách a více než 85 000 zaměstnanci patří k největším firmám v Evropě.
Jsme autorizovaným distributorem firmy Continental ContiTech Power Transmission Group pro Českou republiku.