Zubové spojky ESCOGEAR řady C a C-M
Řada C a C-M jsou celokovové torzně tuhé zubové spojky ESCOGEAR - C a C-M v kompaktním provedení s jednodílným pouzdrem.Spojky umožňují přenos vysokých kroutících momentů při malých zástavbových rozměrech.
Popis hřídelových spojek
Zubové spojky ESCOGEAR řady C a C-M jsou torzně tuhé spojky plněné tukem, skládající se ze dvou nábojů s vnějším ozubením Multicrown a jednodílného pouzdra s dvěma přímými vnitřními ozubeními na obou stranách pouzdra (tzv. kontinuální pouzdro). Obě strany pouzdra jsou utěsněny. Jedná se o nejkompaktnější provedení zubové spojky.
Speciální ozubení Multicrown dovoluje pouze malou vůli a umožňuje hladký chod v celém rozsahu otáček a kroutícího momentu. Mazání tukem zajišťuje nízkou údržbu a zároveň dovolují poměrně velkou nesouosost hřídelí.
Zuby náboje a pouzdra jsou spolu nepřetržitě v kontaktu. Byly navrženy s potřebnou vůlí pro vyrovnání úhlové, paralelní a axiální nesouososti v rámci jejich maximálních dovolených hodnot. Úhlová a paralelní odchylka je určena konstrukcí zubů a pro standardní zubové spojky Escogear je celkem max. 1,5° (2 x 0,75°). Velikost přípustného axiálního posunutí je omezena délkou ozubení v pouzdru a může být variabilně měněna (na základě požadavku – jen pro řadu C-M).
Zubové spojky řady Escogear C a C-M jsou podstatně lehčí než spojky řady Escogear F. Tato kompaktní konstrukce je ideální pro použití v aplikacích, kde je úspora prostoru a hmotnosti důležitá. K dispozici jsou dvě verze - CST pro průměry vrtání do 110 mm a konfigurace CST-M pro větší otvory. Jsou schopny kompenzovat radiální, úhlové a axiální nesouososti.
Spojky jsou vyráběny pro horizontální i vertikální aplikace.
Konstrukce hřídelových spojek
- Jednodílné vnější pouzdro s vnitřním ozubení Multicrown
- Levý náboj s vnějším ozubením
- Pravý náboj s vnějším ozubením
- Kroužek s těsněním (o-kroužky)
Oblasti použití hřídelových spojek
Zubové spojky ESCOGEAR - C a C-M jsou určeny pro přenos vysokých kroutících momentů ve všech průmyslových odvětvích.
Použití nacházejí zejména u pohonů dopravníkových systémů, válcovacích stolic, míchaček, jeřábů a dalších vysoce námáhaných pohonů v ocelárnách, v papírenském, chemickém a gumárenském průmyslu.
Modulární systém nabízí maximální flexibilitu při sestavování různých uspořádání. Spojky jsou k dispozici v různých velikostech a provedeních.
Materiál hřídelových spojek
Zubové spojky jsou obecně vyrobeny z uhlíkové oceli Ck45 (AISI 1040). Pro vyšší velikosti kroutícího momentu, v rámci stejné velikosti spojky, může být použita vyšší legovaná ocel jako 42CrMo4QT (na základě požadavku).
Výhody hřídelových spojek
- Vysoký kroutící moment a úhlová odchylka umožňují spojku používat při kombinovaných podmínkách zatížení, rychlosti a nesouososti
- Jednoduchý výběr spojky
- Velký rozsah vrtání pro různé průměry hřídelí
- Nízká hmotnost
- Zaručená dlouhá životnost
- Speciální typ ozubení Multicrown
- Dokonalý přenos kroutícího momentu
- Nízká vůle ve srovnání s konvenčním ozubením
- Dokonalé centrování ozubení
- Výborná antikorozní ochrana všech součástí
Soubory ke stažení
Dotaz ke kategorii hřídelových spojek
Neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoli dotazem k produktům v této kategorii.
Nabízíme i konstrukční návrhy a výpočet jednotlivých součástí převodů včetně hřídelových spojek. V případě zájmu o tuto službu použijte detailní Formulář pro výpočet převodu nebo spojky.
Profil výrobce hřídelových spojek
Společnost ESCO Couplings se díky vývoji, návrhům a výrobě zubových a lamelových spojek pro celý průmyslový trh stala předním světovým výrobcem spojek a je známým a uznávaným specialistou na spojky nejvyšší kvality.
ESCO je rodinný podnik, který se specializuje na navrhování, výrobu, prodej a distribuci produktů a služeb pro přenos energie. Působí v několika evropských zemích, v Číně a v Indii prostřednictvím dceřiných společností. Skupina se dále spoléhá na úzce propojenou síť distributorů, kteří propagují značku ESCO ve více než 25 zemích po celém světě.