Rozšířili jsme nabídku ozubených řemenů profilu STD/STS
Jaké jsou jejich klíčové vlastnosti a možnosti využití? Představíme si nabídku Bando a ContiTech. Porovnáme s profilem HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů. a ukážeme si, čím STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. vynikají.
- Super Torque řemeny. Nejširší nabídka profilů
- Bando: STS guru
- ContiTech a profil STD
- Srovnání nejběžnějších profilů ozubených řemenů: HTD a STD/STS
- Historie řemenů typu Super Torque
Jistě jste se s profily ozubených řemenů s „eskem“ ve svém označení již setkali. Ať už jim výrobce říká STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene., STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. nebo třeba STPDSuper Torque Positive Drive
STPD je alternativní označení profilu STD/STS používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích., označení velikosti profilu začíná písmenem S – např. S8M, S3M nebo zdánlivě exoticky S4,5M. Skrývá se za ním osvědčený, přesto jeden z nejmodernějších široce rozšířených typů profilu synchronních řemenů: Super Torque.
Ozubené řemeny Super Torque v e-shopu TYMA CZ
Jsme autorizovaným distributorem předních výrobců řemenů v profilech STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. – společností Bando a ContiTech.
Super Torque řemeny. Nejširší nabídka profilů
Jsou spolehlivým řešením pro mnoho úkolů pohonu. Všestrannost, vysoký výkon a snadné použití z nich činí oblíbenou volbu pro inženýry a techniky. V současnosti se navíc jedná o ozubené řemeny s nejvíce profily a rozměry.
Evolventní tvar zubů je výsledkem optimalizace standardních profilů ozubených řemenů (lichoběžníkových, HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů. a dalších). Je navržen tak, aby poskytoval větší kontaktní plochu s řemenicí a umožňoval tak přenášet vyšší sílu při přesnější synchronizaci a delší životnosti.
Výhody řemenů Super Torque (STD/STS)
Přehledně a ve srovnání s dalšími běžnými profily ozubených řemenů:
-
Vyšší účinnost přenosu
Efektivnější přenos síly než u dřívějších profilů. -
Provoz při vyšších rychlostech
Možnost provozu i při vyšších obvodových rychlostech než u řemenů HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů.. -
Přesná synchronizace
Možnost vysoké přesnosti polohování. -
Snížení vibrací a tichý chod
Minimalizace polygonového efektu. Nižší hlučnost než profily HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů.. -
Kompaktní design
Aplikace bývá vhodná i při prostorově omezených podmínkách. -
Delší životnost
Lépe rozvržené zatížení zubu a vyšší kvalita materiálu. Nízké nároky na údržbu. -
Všestrannost
K dispozici v nejširším spektru velikosti profilu, šířek a délek řemene.
Kde řemeny Super Torque najdeme?
Ozubené řemeny v profilech STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. nacházejí díky svým charakteristikám stále častěji uplatnění napříč všemi odvětvími a v nejrůznějších aplikacích.
Najdeme je od aplikací v automobilovém průmyslu (pohony vačkových hřídelů, pohony pomocných jednotek), přes všeobecné strojírenství (dopravníky, balicí stroje, textilní stroje, tiskařské stroje, pohony čerpadel, kompresorů atp.) a zemědělské aplikace (pohony sečení a jiné pomocné synchronní pohony) až po větší i menší kancelářské přístroje nebo domácí spotřebiče.
V dalším textu se podíváme na nabídku řemenů v Super Torque profilech.
Bando: STS guru
Řemeny STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. se vyznačují nejširší nabídkou profilů a rozměrů. A právě Bando využívá profil STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. naplno napříč celým svým portfoliem ozubených řemenů.
Pro profily Super Torque je typické, že je nacházíme především ve strojích a přístrojích asijské provenience, resp. že ve strojích asijské provenience nacházíme především řemeny STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích.. Je tomu tak v důsledku historie vývoje profilu a jeho prosazení se na trhu, při kterém sehrála zásadní roli japonská společnost Bando.
Bando označuje profil jako STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. (Super Torque Synchronous) a stejně jako jiní výrobci nabízí své řemeny v několika výkonnostních řadách:
Základní řada Bando STS
Základní řada nese jednoduché označení STS. Tyto základní řemeny jsou na hřbetu opatřeny žlutým potiskem. Jsou určené pro běžné aplikace s vysokým zatížením i vysokými rychlostmi a disponují veškerými výhodami vyplývajícími z charakteristiky profilu – zejména přesným a tichým chodem, tlumením vibrací a dobrou životností.
Bando HIGH PERFORMANCE
Zesílené provedení přináší řada HIGH PERFORMANCE (HP). Řemeny profilu STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. jsou v této výkonnostní řadě opatřeny zeleným potiskem obsahujícím označení HP-STS. Zvýšení přenášené kapacity výkonu je na úrovni 1,4 až 1,8násobku proti standardní řadě STS.
Bando CEPTOR
Bando CEPTOR-VI Bando CEPTOR-X
Nejvýkonnější provedení pryžových ozubených řemenů v profilu STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. označuje Bando názvem CEPTOR. V nabídce jsou momentálně dvě řady: starší CEPTOR-VI se speciálními skelnými tažnými vlákny a nejmodernější CEPTOR-X.
Špičkové řemeny CEPTOR-X jsou vyráběné z mimořádně odolné směsi syntetické pryže HNBRHydrogenovaný nitrilový (akrylnitril-butadienový) kaučuk – Hydrogenated Nitrile (Acrylonitrile) Butadiene Rubber (Hydrogenated Nitrile Butadiene Rubber), jejich tažná vlákna jsou uhlíková. Řemeny CEPTOR-X poznáme podle červeného potisku. Dle informací výrobce budou postupně nahrazovat starší CEPTOR-VI, které jsou na rozdíl od nich potištěny žlutě.
Optimalizovaná konstrukce vyšších řad nabízí zmenšení šířky řemenů a řemenic pro kompaktní a lehká řešení pohonu. Řemeny typu CEPTOR-X tak například v některých profilech dokážou přenášet shodný výkon při poloviční šířce dokonce i oproti výkonným Bando HP-STS.
Provedení CLEAN
Ozubené řemeny Bando mají navíc v některých profilech na zubech speciální impregnovanou tkaninu, která ještě více snižuje provozní hluk a dodává převodům plynulejší chod. Nazývá se jednoduše: CLEAN (případně CLEAN TYPE).
Výkonnostní členění sortimentu STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. řemenů Bando:
STS pro malé i miniaturní převody
Pryžové ozubené řemeny STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. nejmenších profilů S1,5M, S2M, S3M jsou, díky svému přesnému náběhu řemenů do řemenic, dokonalým řešením pro různé precizní malé stroje a přístroje, jakými jsou např. tiskárny, 3D tiskárny, kopírky nebo skenery.
Nejvýkonnější provedení CEPTOR je k dispozici od profilu S3M.
Oblast středních výkonů a speciální profil S4,5M
Pro oblast středních výkonů slouží profil S5M. V nabídce můžeme navíc najít i unikátní profil S4,5M, se kterým se lze často setkat u textilních nebo obráběcích strojů.
Stejně jako u malých profilů, i zde najdeme různé výkonnostní řady od základních STS, přes zesílené HP-STS až po top řadu CEPTOR.
Optimalizované rozměry převodů pro stroje s nejvyššími výkony
Pro největší výkony pak slouží profily S8M a S14M. I ty jsou nabízeny ve všech výkonnostních variantách.
Řemeny Bando STS v základním provedení jsou v případě profilů S8M a S14M již pouze výběhovým typem. Jako základní řada budou nově vyráběny rovnou v provedení HP-STS se zesíleným vláknem, které nabízí až o 25 až 30 % vyšší přenášený výkon.
Nejmodernějšími typy jsou i zde řemeny s uhlíkovými vlákny CEPTOR-X.
STS také jako oboustranné řemeny
Většina profilů a rozměrů je také k dispozici v oboustranném provedení. Takové řemeny od Bando pak nesou prosté označení Double-Sided STS.
Základní řemeny STS v e-shopu TYMA CZ
Řemeny Bando HP v e-shopu TYMA CZ
Řemeny Bando CEPTOR v e-shopu TYMA CZ
Oboustranné ozubené řemeny STS v e-shopu TYMA CZ
ContiTech a profil STD
Předním evropským výrobcem hnacích řemenů v profilu Super Torque je společnost Continental ContiTech, která vyrábí tyto řemeny zejména v profilu STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene. S8M.
ContiTech označuje profil jako STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene. (Super Torque Drive) a také nabízí řemeny profilu S8M v celé škále výkonnostních provedení:
CONTI SYNCHROBELT
Standardní provedení pro výkonná a spolehlivá řešení v široké oblasti výkonů.
CONTI SYNCHROFORCE CXP
Zesílené provedení pro přenos vysokých výkonů a nejvyšších obvodových rychlostí.
CONTI SYNCHROFORCE CXA
Zesílené provedení s aramidovými tažnými vlákny a speciálním složením pryžeN-DUROpro přenos nejvyšších krouticích momentů.
CONTI SYNCHROFORCE CARBON
Nejnovější a nejvýkonnější provedení s uhlíkovými tažnými vlákny pro vysoké síly, zrychlení a zatížení rázy.
CONTI SYNCHROTWIN jako oboustranné Super Torque
ContiTech značí oboustranně ozubené řemeny v profilech Super Torque zkratkou DSTDDouble-Sided Super Torque Drive
Profil STD umožňuje díky svému evolventnímu tvaru optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se profil STD vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene. Profil se vyrábí také v oboustranném provedení DSTD.. Označení velikosti profilu pak začíná písmeny DS (takže DS8M).
V nabídce pak tyto řemeny najdeme jako standardní CONTI SYNCHROTWIN, tak v zesíleném provedení CONTI SYNCHROTWIN CXP.
Řemeny CONTI SYNCHROBELT S8M v e-shopu TYMA CZ
Řemeny CONTI SYNCHROFORCE CXP S8M v e-shopu TYMA CZ
Řemeny CONTI SYNCHROFORCE CXA S8M v e-shopu TYMA CZ
Řemeny CONTI SYNCHROFORCE CARBON S8M v e-shopu TYMA CZ
Řemeny CONTI SYNCHROTWIN CXP DS8M v e-shopu TYMA CZ
Srovnání nejběžnějších profilů ozubených řemenů: HTD a STD/STS
Profily HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů. jsou vhodné pro přenos vysokých krouticích momentů. Jedná se o nejrozšířenější profily zubů průmyslových ozubených řemenů. Díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů zajišťují obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu.
Jak jsme si již popsali, profily STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. poskytují navíc přesný a tichý chod i pro vysoké rychlosti řemene. Tyto vlastnosti získávají díky evolventnímu tvaru zubů a jejich optimálnímu záběru v řemenici.
Profily Super Torque nabízejí vysokou přesnost polohování
Jednou z výhod profilů STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. je vysoká přesnost polohování. Ta ale musí být výsledkem sladění ozubeného řemene a ozubené řemenice.
Profil STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. na rozdíl od profilů HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů. umožňuje vytvoření převodu se zmenšenou vůlí zubu až po nulovou vůli profilu řemenice. Systém ozubeného řemene pak dosahuje maximální přesnosti.
V těchto speciálních případech si je nutné vyžádat technickou konzultaci. Správnou funkci převodu se sníženou nebo nulovou vůlí ovlivňuje mnoho faktorů, jakými jsou např. napínací síla, počet zubů v záběru, parametry zatížení (otáčky, kroutící moment, rázy apod.), velikost rozteče, tolerance ozubených řemenů a tolerance řemenic.
Objednat technickou konzultaci
Profil HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů. má kruhový tvar, a tak snížení vůle úpravou tvaru profilu zubů řemenic není možné. Zub řemenu by se nevešel do zubové mezery a docházelo by k jeho nadměrnému opotřebení.
Pozor na řemenice
Profily STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. a HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů. jsou v mnoha případech podobné ve svých vlastnostech. Pozor ale na použití správného typu řemenic.
Je potřeba použít vždy vhodný typ řemenice STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. nebo HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů.!
Jak ukazují i obrázky výše, profil řemenic není zaměnitelný a při použití špatné řemenice dojde k rychlému poškození řemenu. V mnoha případech ani nebude možné řemen do řemenic nasadit a namontovat.
Standardní řemenice STD/STS v e-shopu TYMA CZ
Řemenice STD/STS pro pouzdra Taper Lock v e-shopu TYMA CZ
Historie řemenů typu Super Torque
Od 90. let se profil STDSuper Torque Drive
Evolventní tvar profilu STD umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene./STSSuper Torque Synchronous
STS je alternativní označení profilu STD používané některými výrobci. Jeho evolventní tvar umožňuje optimální záběr zubů do řemenice. Díky tomu se vyznačuje přesným a bezhlučným chodem i při vysokých rychlostech řemene.
Profily STS, STD nebo např. i STPD jsou vzájemně kompatibilní a lze je použít ve stejných aplikacích. stal novým standardem nejen v automobilovém průmyslu, ale také v mnoha průmyslových a spotřebních aplikacích.
Ozubený řemen byl původně vyvinut v USA a do Evropy se dostal v 60. letech 20. století. První známý případ takového použití pochází z roku 1962, kdy byl instalován v tehdy západoněmeckém automobilu Glas 1004 (motor o objemu 992 cm3 a výkonu 42 HP). Šlo o jednu z nejmodernějších sériově vyráběných motorových koncepcí své doby. Jako první používal rozvodový řemen pro ovládání ventilů místo tradičního řetězu, čímž výrazně zlepšil efektivitu a snížil hlučnost pohonu ventilů a výrazně předběhl svou dobu.
Řemeny s lichoběžníkovým profilem (např. MXL, XL, T2,5, T5) si pak záhy získaly značnou oblibu i v průmyslu. V 70. letech došlo k zásadnímu vývojovému pokroku, když byl na trh uveden profil High Torque (HTDHigh Torque Drive
Profil HTD zajišťuje díky výšce zubů ve tvaru půlkruhů obzvlášť vysokou bezpečnost proti přeskakování zubů za provozu. Profil HTD se optimálně hodí pro přenos vysokokrouticích momentů., HTSHigh Torque Synchronous
apod.). Tento profil s přibližně půlkruhovou geometrií zubu nabízel lepší přenos síly a spolehlivost.
V automobilovém průmyslu se však již v 80. letech začal používat ještě modernější profil – Super Torque – který se díky svým vlastnostem, neustálým inovacím a vylepšením využívá napříč odvětvími dodnes.