CONTI-V FO PIONEER se mění na CONTI VX ADVANCE
Špičkové klínové řemeny z EPDM pro nejvyšší výkony známé svým modrým provedením jsou již vyráběny v černém designu s novým názvem.
- Black Is the New Blue
- Dodávky klínových řemenů z EPDM od TYMA CZ
- Historie řemenů z EPDM od společnosti ContiTech
Black Is the New Blue
Technicky ani výkonově se tyto řemeny nemění. Použité materiály zůstávají.
Jak jsme informovali již v předešlých newsletterch i v článcích na našem webu, v rámci projektu Continental CONTINUITY dochází ke globálnímu sjednocení názvů řemenů a výkonnostních řad napříč celým portfoliem ContiTech:
Klínové řemeny CONTI-V FO PIONEER byly jedinými v nabídce ContiTech, které neměly firemní design, tj. černou barvu pryže se žlutým nebo bílým potiskem.
V případě nových řemenů CONTI VX ADVANCE dochází v této fázi sice k výrazné, nicméně skutečně pouze k vizuální změně. Použitím jiné barvy vnější krycí textilie se dosud modré hřbety řemenů, při nasazení v převodech jejich nejvíce viditelné části, změní na černé. Nový bude i design jejich potisku.
Špičkové klínové řemeny z EPDM v e-shopu TYMA CZ
V nabídce e-shopu budeme samozřejmě rozlišovat mezi modrou a černou verzí EPDMSyntetický etylen-propylen-dienový kaučuk – Synthetic Ethylene Propylene Diene Monomer rubber řemenů. Poznáte je tedy jednoduše podle obrázku i názvu.
Rozšíří se nabídka vyráběných rozměrů:
-
U všech profilů bude možné vyrobit řemeny až do délky 6 850 mm (dosavadní maximum bylo 5 000 mm).
-
Budou přidány nové rozměry v profilu 8VX.
Tím se zajímavě rozšíří možnosti aplikace u převodů s nejvyššími výkony, i ve stovkách kW.
Tabulka s přehledem nabízených profilů a rozsahem délek, v nichž jsou vyráběny
Profil | Rozsah délek |
---|---|
XPZ/3VX | 512–3 550 mm * |
XPA | 590–4 000 mm * |
XPB/5VX | 1 000–5 000 mm * |
XPC | 1 900–5 000 mm * |
8VX | Na zakázku * |
* Všechny profily budou dostupné na zakázku až do 6 850 mm.
Dodávky klínových řemenů z EPDM od TYMA CZ
Dle informací od výrobce byla výroba nových černých řemenů CONTI VX ADVANCE zahájena v prvním čtvrtletí letošního roku.
Jak jsme již popsali výše, mají modré CONTI-V FO PIONEER i černé řemeny CONTI VX ADVANCE naprosto shodné vlastnosti. Není potřeba měnit konstrukci, způsob montáže, nastavení předpětí ani způsob provozu.
Jaké řemeny dostanu?
U e-shopových objednávek je to jednoduché – o jakou barvu řemenu se jedná, poznáte podle názvu položky (CONTI-V FO PIONEER jsou modré, CONTI VX ADVANCE jsou černé).
U objednávek mimo e-shop budeme nejprve vyskladňovat dosavadní modré řemeny a dle nových dodávek je postupně nahrazovat řemeny v černé barvě. Půjde o přechodné období, ve kterém bude docházet i ke smíšeným dodávkám modrých a černých řemenů.
A přestože jsou tyto řemeny funkčně plně zaměnitelné, přijmeme taková skladová a distribuční opatření, abyste byli pokaždé informováni před potvrzením své objednávky, v jakém provedení Vám konkrétní řemeny zašleme.
Správné plnění Vašich objednávek je pro nás nejvyšší prioritou.
Historie řemenů z EPDM od společnosti ContiTech
První generace: CONTI-V FO PIONEER
Před více než 10 lety, v roce 2013, jsme dostali první řemeny ContiTech FO PIONEER. V té době šlo o absolutní posun možností použití klínových řemenů. Zásadní inovací, kterou tehdy společnost Continental jako první výrobce klínových řemenů udělala, bylo použití směsi pryže EPDMSyntetický etylen-propylen-dienový kaučuk – Synthetic Ethylene Propylene Diene Monomer rubber. Tato syntetická směs pryže má, na rozdíl od původních pryžových materiálů, výrazně vyšší teplotní odolnost, až do 130 °C.
Naše první zkušenost s aplikací ContiTech FO PIONEER:
„V roce 2013 jsme řešili požadavek výrobce autobusů na odstranění problému s praskáním řemenů a nízkou životností řemenů pro pohon kompresoru klimatizace. Docházelo k tomu, že dříve používané řemeny z pryže NBR měly životnost pouze necelý jeden rok. Prasklé řemeny byly zcela ztvrdlé, měly popraskané boky a spodní pryžovou část, která se dala i rukou snadno lámat, jak guma zcela ztratila svou pružnost.
Po analýze a měření jsme došli k závěru, že k tomuto poškození řemenů dochází jednoznačně z důvodu příliš vysoké teploty. Teplota v motorovém prostoru byla až 80 °C, k tomu bylo třeba přičíst ještě teplotu vznikající provozem řemenů – tj. záběrem, prokluzem a střídavým ohybem. Výsledná teplota samotného řemenu překračovala výrazně maximální odolnost původních řemenů, která byla 90 °C.
A právě tehdy jsme jako prototypovou aplikaci použili řemeny z EPDMSyntetický etylen-propylen-dienový kaučuk – Synthetic Ethylene Propylene Diene Monomer rubber ContiTech CONTI-V FO PIONEER první generace. Rozdíl teplotní odolnosti byl tak vysoký, že ani po několika letech provozu nedocházelo k výpadku řemenů z důvodu ztvrdnutí po nadměrném teplotním namáhání,“ vzpomíná Ing. Bohumil Kaplan, jeden ze zakladatelů a současný jednatel společnosti TYMA CZ.
Druhá generace: CONTI-V FO PIONEER
Dalším milníkem bylo zavedení druhé generace řemenů CONTI-V FO PIONEER v roce 2018, se kterou jsme se setkávali v portfoliu ContiTech dosud.
Inovované řemeny mají optimalizovaný tvar zubů pro zajištění flexibility i při použití vnějších napínacích kladek. Byla použita odolnější, vlákny vyztužená směs pryže EPDMSyntetický etylen-propylen-dienový kaučuk – Synthetic Ethylene Propylene Diene Monomer rubber. Přenášený výkon vzrostl cca o 5,5 % oproti řemenům první generace. Speciální tažná vlákna působením teploty při provozu kompenzují ztrátu předpětí.
Tyto řemeny jsou v mnoha aplikacích označovány jako bezúdržbové. Díky novému složení materiálu EPDMSyntetický etylen-propylen-dienový kaučuk – Synthetic Ethylene Propylene Diene Monomer rubber se současně staly prvními klínovými řemeny se sníženým obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků (PAUPolycyklické aromatické uhlovodíky/PAHPolycyclic Aromatic Hydrocarbons) a splňují tak požadavky ochrany zdraví a životního prostředí i při dlouhodobém provozu.
Při výměně stávajících klasických klínových řemenů za řemeny CONTI-V FO PIONEER dochází k výrazné úspoře energie.
Třetí generace: CONTI VX ADVANCE
Nový klínový řemen CONTI VX ADVANCE bude stejně jako jeho předchůdce CONTI-V FO PIONEER nejčastěji nasazován zejména u kompresorů, stavebních strojů, rozbrušovacích pil, ventilátorů, dmychadel nebo čerpadel.
Je určený pro přenos nejvyšších výkonů, je vysoce teplotně odolný, splňuje požadavky na elektrickou vodivost dle normy ISO 1813 a je vyráběn se sníženým obsahem polycyklických aromatických uhlovodíků (PAUPolycyklické aromatické uhlovodíky/PAHPolycyclic Aromatic Hydrocarbons).